9 ianuarie 2014

De ce tot mai des se apeleaza la un broker de credite?

O sa incep prin a explica ce este un broker de credite:
Brokerul de credite are rolul de a consilia clientul si de a intermedia dosarul de credit. Brokerulde credite este un consultant care colaboreaza cu mai multe societati bancare pentru acordarea de credite in conditii cat mai avantajoase pentru clientii sai, totodata brokerul de credite intermediaza dosarul de credit intocmind documentatia necesara acordarii creditului, ajutand in acest fel la simplificare procesului  de accesare a creditului.
In momentul in care clientul ajunge in banca, acesta stie ce vrea, dar nu stie ce criterii sunt decisive pentru banca si nici nu trebuie, pentru ca, daca toti le-am sti pe toate, ne-am trata singuri de boli, ne-am reprezenta singuri in instanta, ne-am repara singuri masina, ba chiar ne-am renova singuri apartamentul.
Clientul intra in banca deoarece are nevoie de exact ceea ce ii ofera si ii transmite reclama pe care a vazut-o: siguranta, profesionalism, sustinere, confort, rapiditate, informare, si de sentimentul de multumire in alegerea pe care o face.
Clientul care apeleaza la serviciile mele primeste exact aceste lucruri. Timpul meu ca si broker de credite este dedicat lui, prin programul flexibil si mobilitatea de care dispun, iar misiunea mea este sa gasesc cea mai buna solutie in ceea ce priveste accesarea creditului dorit.
Clientul odata ajuns la mine este clar ca banca sau bancile la care a fost nu l-au putut ajuta iar prin activitatea pe care o desfasor este clar ca el inca cauta sa isi  realizeze dorinta.
Este esential sa ii ascult problema, sa inteleg ce doreste sa realizeze cu acest credit pe care il solicita, este important sa ii pun acele intrebari care ma canalizeaza catre posibilitatile de acordare a finantarii pe care o doreste.
Tot mai multi clienti inteleg rolul uni broker de credite si aleg sa lucreze cu acesta.
Clientii pentru care timpul reprezinta un factor foarte important, nu sunt dispusi sa il piarda sau pur si simplu nu beneficiaza de el, apeleaza cu succes la un broker de credite, deoarece vad in acesta solutia de rezolvare a problemei lor, bazandu-se pe cunostintele acestuia, pe profesionalismul si relatiile deja stabilite cu toate institutiile bancare existente in piata.
Birocratia bancara este un alt motiv pentru care, mare parte dintre client, apeleaza la brokerul de credite. Acesta beneficiaza de experienta necesara sa limiteze pe cat posibil birocratia prin completarea si strangerea documentatiei complete pentru accesarea creditului dorit de client, ba mai mult, un broker cu experienta, in functie de profilul clientului, va cere dinainte acele documente complementare pe care banca le poate solicita.
Un broker de credite va poate ajuta sa nu pierdeti bani, gasind oferte de creditare mai avantajoase. In prezent sunt aproximativ 5.6 milioane de credite active, iar restantieri, aproximativ 702 000. Un broker de credite ofera clientului oportunitati de finantare avantajoase, care, statistic, diminueaza sansele de a ajunge in incapacitate de plata, ba mai mult, ofera solutii de asigurare a creditelor pe toata perioada acestora.
Dupa cum spuneam, brokerul decredite va poate ajuta sa alegeti oferte avantajoase din punct de vedere financiar. Produsele de creditare au costuri variate prin comisioane de administrare, comisioane de analiza, comisioane lunare, comisioane de rambursare anticipata, comisioane de risc, comisioane de retrage si alte astfel de costuri.
Un broker de credite trebuie sa fie intotdeauna bine informat in ceea ce priveste ofertele bancare, trendurile din piata bancara, promotiile lansate de banci, trebuie sa afle intotdeauna toate costurile aferente ofertelor de creditare, sa explice pasii acordarii unui credit, sa explice in ce conditii poate accesa clientul, creditul dorit si ce conditii trebuie sa indeplineasca el. Cu alte cuvinte, clientul trebuie “educat”, pentru a intelege care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca si  care este drumul ce trebuie parcurs pentru a-si achizitiona un imobil sau pentru a lua un credit de nevoi personale.

Experienta mea in acest domeniu este de 6 ani si consider ca un adevarat consilier de credite trebuie sa se apropie de clientul sau, sa identifice dorintele acestuia, sa ii explice si sa se asigure ca intelege ce reprezinta un credit, care este cea mai buna varianta de creditare pentru el si care sunt pasii pe care ii vom parcurge impreuna.

Sursa: www.finantareprincredit.ro
Autor: Dragos Popescu

Stiati ca cele mai bune oferte de creditare nu se ascund in spatele ofertelor de marketing de la televizor?

De cele mai multe ori, ofertelede creditare din spoturile publicitare reprezinta un ideal pe care, orice persoana care doreste sa obtina un credit, il are in mintea ei.
De cate ori nu ati vazut acea reclama in care totul e simplu, accesibil, rapid, in care consultantul este un personaj relaxat, zambitor, care la final iti strange mana calduros si te priveste in ochi, practic confirmandu-ti  ca si pentru el experienta aceasta a fost unica si ideala, iar sentimentul de reusita pluteste in aer ca intr-un vis frumos, ba mai mult, apar imagini cu acel client in casa perfecta cu multumirea si satisfactia la care tanjim toti.
Clientul merge a doua zi dimineata la banca, unde, imediat cum intra in sucursala, vede niste consilieri nu chiar asa de bine dispusi, mult mai stresati, cu un client nemultumit la birou, iar tu trebuie sa stai la rand pantru a fi ascultat, iar cand ajungi si iti exprimi dorinta si posibilitatile financiare, iti raspund pragmatic ca nu se poate, deoarece tu nu indeplinesti conditiile de acceptare ale bancii si uite asa, visul tau este amanat.
In aceste oferte de marketing bancile nu iti prezinta decat partea frumoasa a lucrurilor, cu dobanzi mici, la care se poat ajunge numai in cazul in care te incadrezi intr-o anumita clasa dorita de banca, prezinta dobanda, dar ascund comisioanele care “umfla” valoarea lunara de plata, cu rate mici,  la care se poate ajunge doar daca intrunesti toate conditiile bancii, cu perioade scurte de aprobare, dar care pana la urma se dovedesc a fi mult peste limita prezentata, cu mult mai multe acte decat cele descrise in reclama si alte astfel de date, care sunt menite sa atraga, dar sa si dezinformeze clientul.